Motto: „Nechte mě chvilku…., já si to rozmyslím“
STRUČNÁ ANOTACE PROJEKTU
CÍL:
- Zavedení metody FIE do školního vzdělávacího programu a tím do výuky.
- Poskytnout pedagogům vhodný nástroj k podpoře žáků v překonávání školních obtíží a zamezení předčasného odchodu ze vzdělávání.
TERMÍN: leden – prosinec 2016
AKTIVITY PROJEKTU:
- Vzdělání pedagogů (max. 5 pedagogů školy) pro prácitouto metodou
- Seznámit všechny pracovníky školy a veřejnost, která projeví zájem,metodou FIE
- Zavedení metody FIE do výuky a ŠVP
- Zavedení zprostředkovaného učení do práce většiny vyučujících
- On-line podpora a supervize při zavádění metody do praxe
POSKYTOVATEL vzdělávání a zajištění financování:
Nezisková organizace Charlie Karlín, z.ú., Křižíkova 179/26, Karlín, Praha 8
FINANCOVÁNÍ: Bader Philanthropies, Inc., USA
Metoda FIE – Feuerstenovo instrumentální obohacování (Feuestein instrumenal Enrichment – FIE)
Autor: Reuven Feuerstein
Řada dětí nedosahuje ve škole pozitivních výsledků, ne proto, že jejich inteligence je na nižší úrovni, ale proto že jsou oslabeny či omezeny jejich kognitivní schopnosti: nejsou schopny strukturovat či organizovat, nepamatují si, neumí myslet v souvislostech, neumí se poučit ze svých chyb.
Metoda FIE zajišťuje nácvik a rozvoj všech kognitivních funkcí jak na vstupu, zpracování i výstupu informací. Používají se pracovní sešity, které jsou sestaveny tak, aby postupně jednotlivé funkce rozvíjely. V průběhu práce se maximálně rozvíjí komunikace, vnitřní motivace a aktivita jednotlivce, neboť veškerá vzdělávací práce je založena na zprostředkovaném učení a nehodnocení.
FIE je vhodné pro každého člověka bez omezení věku, inteligence či handicapu.
S dětmi mladšími (od tří let) se pracuje na úrovni Basic, s populací od 8 let výše na úrovni Standart.